Welcome To Neptun.Idle.Ro Forum

Neptun.Idle.Ro Server Cs 1.6 Romania
 
AcasaFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
Neptun.Idle.Ro a revenit intr-o formula noua

Distribuiți | 
 

 Corectarea tonurilor de culoare cu Photoshop

In jos 
AutorMesaj
uNbeaT
NeptuN - SHEFU !
NeptuN - SHEFU !
avatar

Mesaje : 197
Data de înscriere : 12/05/2008
Varsta : 28

MesajSubiect: Corectarea tonurilor de culoare cu Photoshop   Joi Mai 15, 2008 11:06 am

Dacă fotografiile obținute cu ajutorul camerei sau scanner-ului dumneavoastră au culori palide sau alterate (întreaga fotografie are nuanțe de verde, roșu etc.), nu este cazul să le aruncați. Folosind câteva trucuri simple fotografiile pot fi salvate.Autor: B.Ionutz

Camerele sau scannerele ieftine/vechi pot avea defecte ale senzorului CCD[1]. Aceste defecte se traduc printr-un colorit necorespunzător al imaginii rezultat. În acest mic tutorial voi folosi programul Photoshop de la Adobe pentru a vă arăta cum pot fi corectate astfel de imagini.
Briceagul elvețian


Caseta de dialog Curves

Curves este unul din cele mai puternice și mai puțin înțelese instrumente din Photoshop. Deși este rareori folosit de către începători, el poate înlocui cu succes mai toate celelalte dialoguri de sub meniul Image -> Adjustments. Noi nu vom folosi acest instrument la întregul său potențial, dar o mică explicație se impune.
Graficul care ocupă cea mai mare parte a spațiului din casetă reprezintă intensitatea luminoasă a tonurilor din fotografie. Pe orizontală avem tonurile din fotografia originală (de la închis în stânga la deschis în dreapta), iar pe verticală avem tonurile din fotografia rezultat (de la închis jos la deschis sus). Dați click pe linia din grafic undeva în centrul ei. Observați că apare un punct de control. Dacă duceți perpendiculare pe cele două axe veți observa că acest punct corespunde tonurilor de intensitate medie atât în fotografia originală (orinzontală) cât și în fotografia rezultat (verticală). Încercați să trageți de acest punct direct în sus. Uitați-vă la sistemul de coordonate. Punctul corespunde acum tonurilor medii în fotografia originală, dar corespunde tonurilor de luminozitate mare în fotografia rezultat. Deci efectul acestei mișcări este că ați deschis la culoare tonurile medii din fotografie, lăsând tonurile închise și pe cele luminoase relativ neschimbate (de fapt se modifică și ele puțin, pentru că toată curba se deformează „urmând” punctul de control).
Puteți efectua astfel de corecții pe întreaga imagine, sau pe fiecare canal în parte: RGB pentru sistemul de culori aditive (ecran) sau CMYK pentru culorile substractive (tipar). Noi vom lucra doar cu sistemul RGB.
Dacă nu ați înțeles prea bine cum funcționează acest instrument nu este nici o problemă. Puteți parcurge tutorialul și aplica această tehnică și fără cunoștințe detaliate despre caseta Curves.
Fotografia originală


Pentru a putea aplica această metodă este necesar ca fotografia originală să acopere pe cât posibil tot spectrul de intensități (de la alb la negru) și este necesar să avem zone care să fi fost gri neutru în realitate. Eu am ales pentru demonstrație următoarea fotografie.
Fotografia originală

După cum observați, această fotografie are probleme serioase. Culorile sunt destul de estompate (nu avem contrast) și întreaga imagine este pe tente de verde.
Metoda


Pentru a corecta această imagine trebuie să selectăm 3 zone:

  • Zona cea mai luminoasă (care va deveni albă)
  • Zona cea mai închisă (care va deveni neagră)
  • O zonă care în realitate era gri neutru. Mare atenție însă la alegerea acestei zone. Trebuie să fiți absolut siguri că gri-ul respectiv era neutru. Nu alegeți de exemplu cerul sau pavajul unei străzi, pentru că acestea pot avea diverse nuanțe colorate. O mult mai bună alegere este o haină gri, culoarea unei mașini etc.

Vom marca aceste zone folosind Color Sampler Tool () din paleta de instrumente. Ca să găsiți zona cea mai luminoasă deschideți Image -> Adjustments -> Threshold și mișcați cursorul de sub histogramă către dreapta până când mai toată fotografia este neagră, cu excepția zonelor foarte luminoase care sunt albe. Nu exagerați însă. Scopul nu este să găsiți cel mai luminos pixel din imagine, ci cea mai luminoasă zonă. După ce v-ați hotărât asupra zonei, apăsați Esc pentru a închide caseta Threshold și dați click în interiorul zonei respective cu instrumentul Color Sampler. În acest moment probabil că v-a apărut pe ecran paleta Info (dacă nu o aveați deja deschisă). Lăsați-o acolo, pentru că vom avea nevoie de ea puțin mai târziu. Pentru găsirea zonei închise procedați exact la fel, dar de data aceasta mișcați cursorul către stânga. Iată ce zone am ales eu:
Cele trei zone

Paleta Info. Probabil n-o să aveți exact aceleași valori.

Al treilea punct, cel de pe spătarul scaunului reprezintă zona de gri neutru. Din nou, mare atenție la alegerea acestei zone. Daca faceți o alegere greșită culorile din fotografia finală nu vor corespunde realității.
Probabil ați observat că de fiecare dată când dădeați click cu instrumentul Color Sampler mai apărea o zonă în paleta Info. Aceste zone conțin informații despre culoarea pixelului de sub fiecare punct de marcare. După cum vedeți albul nostru (punctul de marcare #1) nu este tocmai alb (ar fi trebuit să fie R:255, G:255, B:255) și negrul (#2) nu este tocmai negru (ar fi trebuit să fie R:0, B:0, G:0).
Vom corecta mai întâi nivelele de alb și de negru, urmând să ne ocupăm apoi de tenta verzuie a fotografiei.
Mai întâi vom face albul alb. Deschideți caseta Curves (Ctrl+M), selectați canalul roșu (Red) din listă, și dați click oriunde pe linia oblică din grafic. Observați că cele două câmpuri de sub grafic (Input și Output) devin editabile. Putem astfel să poziționăm cu precizie punctul de control nou creat. Uitați-vă în câmpul din paleta Info corespunzător zonei luminoase (#1). Scopul nostru este să aducem toate valorile canalelor la valoarea 250 (250,250,250 este considerat un alb suficient de bun pentru fotografii). Revenind la caseta Curves, introducem valoarea curentă a canalului Red (241 – dumneavoastră probabil veți avea altă valoare) ca Input și 250 ca Output. Apăsați OK. Procedați exact la fel pentru celealte două canale (Green și Blue).
Pentru negru (zona #2 din paleta Info) algoritmul este același, doar că valoarea finală pentru cele trei canale trebuie să fie 0.
După corectarea nivelelor de alb și negru contrastul fotografiei s-a îmbunătățit dramatic, dar încă mai avem o ușoară tentă verzuie.
Imaginea după corectarea nivelelor de alb și negru

Pentru a corecta această tentă verzuie vom folosi porțiunea de gri neutru. Griul neutru ar trebui să aibă exact aceleași valori pentru R, G și B, ceea ce nu prea se întâmplă. După corectarea nivelelor de alb/negru, valorile din #3 sunt R:149, G:165, și B:161 (din nou, în funcție de punctele pe care le-ați selectat dumneavoastră este posibil să aveți alte valori). Pentru a obține griul neutru nu trebuie decât să facem media aritmetică a acestor valori (în cazul meu aproximativ 158) și să aducem toate cele trei canale la această valoare folosind Curves. Procedeul este același ca pentru alb și negru, doar că valoarea finală este diferită.
Și iată rezultatul final în toată splendoarea lui:
Fotografia finală

Evident, fotografia mai poate fi retușată (puteți să mai lucrați la roșul din obrajii personajului), dar vă las dumneavoastră această plăcere. Dacă veți compara prima și ultima fotografie din această serie veți constata că am ajuns de la o fotografie absolut inutilizabilă la una cât de cât decentă.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.r1skanT.page.tl
 
Corectarea tonurilor de culoare cu Photoshop
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Scurtaturi Photoshop

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Welcome To Neptun.Idle.Ro Forum  :: .:: [ NeptuN-ZoNe Tutoriale ] ::. :: .:: [ Tutorial PhotoShop ] ::.-
Mergi direct la: